Peugeot 205GTi Club
Inhoud overslaan
Uitgebreid zoeken
Forumindex
‹
Garage
‹
1990 Peugeot 205
Lettergrootte wijzigen
Garage
FAQ
Registreren
Aanmelden
Hoofdmenu
Verkennen
Zoeken
Laatst bijgewerkt
1990 Peugeot 309
Ma Sep 13, 2021 8:39 pm
Eigenaar:
Jochen_Verdeyen
1987 Peugeot 205
Wo Apr 08, 2020 11:22 pm
Eigenaar:
rob_gordijn
1998 Peugeot 205
Wo Apr 24, 2019 10:59 am
Eigenaar:
Orin_de_Droog
2000 Peugeot 306
Wo Apr 24, 2019 10:54 am
Eigenaar:
Orin_de_Droog
1990 Peugeot 309
Di Sep 18, 2018 9:50 am
Eigenaar:
Johan_Menkhorst
1991 Peugeot 205
Vr Mei 25, 2018 10:10 pm
Eigenaar:
Thijs_Vanlier
1991 Peugeot 205
Do Mei 17, 2018 10:12 am
Eigenaar:
Vincent_van_de_Vendel
1991 Peugeot 205
Wo Apr 25, 2018 10:28 pm
Eigenaar:
Roland_Talstra
1991 Peugeot 205
Ma Nov 20, 2017 11:13 pm
Eigenaar:
Egbert_van_de_Pijpekamp
1992 Peugeot 205
Za Nov 18, 2017 1:59 am
Eigenaar:
Henk_Vonk
1990 Peugeot 205
Eigenaar
Ron_Wichmann
Uitgelichte afbeelding
Totaal aantal keer bekeken: 581
Omschrijving
Originele 1.9 Rallye geïmporteerd vanuit Duitsland.
20-05-2005 op m'n naam gekomen.
2009 begonnen met restauratie/transformatie.
Na +/- 1.5 jaar en 1000 uur bouwen nu als 205 Rallye T8 Dimma.
Motor:
Compleet bij Dymo-Track gereviseerde 2.0 8v Turbo RGX motor
voorzien van JE zuigers, Stiff-pin-->Floating-pin gemodificeerde drijfstangen.
Aangepaste kleppen/veren en geflowde cilinderkop.
Originele Garret T25 Turbo met Intercooler van Citroën Jumper
Dit alles gebalanceerd en geherprogrammeerd origineel management goed voor 200 pk en 300 Nm op 0.8 bar Boost blazend door open uitlaat met Supersprint einddemper
Versnellingsbak:
Originele bak van 1.9 Rallye, super korte 1.6 bak
Gereviseerde Be3 bak van 1.9 motor, middel lang
Be3r bak afkomstig van Citr Xsara hdi, lekker lang
Afhankelijk van welke rit word één van bovenstaand gemonteerd.
I.c.m. OMP drukgroep met Helix Half organisch/Half gesinterde plaat.
Onderstel:
Doorgelast/verzonken/gepoedercoat subframe met Koos Agtereek uniball draagarmen voor nagatief camber en langere Xsara hdi aandrijfassen.
309 gti stabilisator voor.
OMP Boven-en onderste draagarmbrug.
Bilstein B6 schokbrekers voor met Eibach progressieve veren
Recent i.s.m. Joris v Ginderen gereviseerde achteras met 19 mm stabilisator met
Monroe gas-o-matic schokbrekers.
Aluminium(staal look) 6j C5 wielen in auto kleur met Toyo R1R of R888 in de maat 195-50-15.
Achterwielen zijn Verbreed staal 8.5j met Toyo R1R of R888 in de maat 225-45-15
Remmen:
Lucas 54 mm remklauwen met Ferodo Racing 2500 blokken.
Goodridge stalen remleidingen gevuld met dot 5.1 remvloeistof.
Achter originele 1.9 kauwen en blokken.
Bodywork:
Geheel doorgelaste koets voorzien van "smalle versie Dimma kit"
Stalen 1.5 mm dorpels.
Van binnen en buiten gespoten in Powt wit
Automatenmotorkap en een originele motorkap geschikt voor lichtbak
Antenne verwijderd
interieur:
Custumized Sparco schroefkooi.
1e Gen Recaro A8 stoelen.
Witte plasma verlichte tellerklok.
AEM boost controller
AEM AFR meter.
VDO navi
Voertuig
1990 Peugeot 205
Kleur
Powt
Bijgewerkt op
Zo Nov 10, 2013 9:28 pm
Kilometerstand
170 Kilometer
Engine Type
2.0 8v
Aantal modificaties
0
Totaal aantal keer bekeken
697
Beoordeling voertuig
8.66 / 10
Geef een waardering
Selecteer waardering
------
Meld je aan om dit voertuig te beoordelen
Afbeeldingen
Blog
Gastenboek
Voertuig afbeeldingen
Er zijn momenteel nog geen blog berichten beschikbaar voor dit voertuig.
Er zijn momenteel geen commentaren in dit gastenboek.
Als je gemachtigd bent staat hieronder een veld en kun je de eerste zijn die een bericht plaatst!
Als er geen veld is weergegeven heb je geen rechten om berichten te plaatsen
Powered By BB Garage 3.0.1 © 2011 Blue Blood